Ako spojiť pôvodnú svorku

Pravidlá fóra
Táto časť fóra je "vo výstavbe". Témy sem budú presunuté zo starého subfóra Výchova a výcvik. Bude to trvať nejaký čas, preto si prosím pred založením novej témy najprv pozrite, či už neexistuje v starej časti.

Zoznam tém vo fóre nájdete >> TU <<

Ako spojiť pôvodnú svorku

Poslaťod ivana8 » Štv 20.03.2025 17:44

Zdravím vospolok. Som tu nová, tak sa ospravedlňujem, ak čosi napíšem zle či na zlé miesto. Prosím o skúsenosti ako stmeliť 6+2.
Situácia:
Našli sme pri ceste dve fenky, sú nerozlučné. Jedna porodila (nedalo sa inak) 6 šteniatok. Keďže bol predpoklad, že nebudú úplne zdravotne o.k., tak sme žiadne darovanie šteniatok cudzím ľuďom neriešili, skrátka ostali doma. Ako 4-5 mesačné smek mame dali jednu fenku a psíka. Aktuálne už majú pomaly 14 mesiacov, fenky sú všetky sterilky a chlapcov to čaká. Zabolí to, no asi to inak nedáme. Konzultovala som to aj s odborníkom (pán Ulianko) a s ohľadom na situáciu odporučil. Chystáme sa aj k nemu, keď chalanov zoperujú, no viac hláv viac rozumu..
Ideme sa sťahovať aj s maminou do spoločného domu, takže rozpadnutá svorka sa musí opäť zísť.
Keď bol u nás jej pes pár dní, keď sa zotavovala jej fenka po sterilke, bola doma napätá atmosféra. 24 hodinový dohľad a aj tak sa to nezaobišlo bez pár krvavých šrámov. Som s nimi non stop doma, doslova.
Práve pre to sme jej dali toho konkrétneho psa, predsa má svoj vek/70+ a veľký dvor (12 árov). Breško je skvelý, múdry, vyrovnaný, najmohutnejší a vie to o sebe. Vedel to od mala a od mala bol kľuďas, ale nenechal si skákať po hlave a občas lietali chlpy.
Narozdiel od neho, traja chalani, čo zostali doma sú zložitejšie povahy, naviac socializáciu som dosť zanedbala. Ale nejako je to doma už upratané, každý pozná svoje miesto, maximálne si občas skočia do úsmevu, ale to len tak aby nevyšli z cviku, max pár chlpov odletí.
Takže ako dať spolu psa čo má svoju fenku s ďalšími troma psami, čo tiež majú svoju fenku?